lørdag 13. desember 2008

Rød bakgrunn....

Jeg har blitt inspirert av en ny utfordringsblogg "ARTSY"!
Oppgaven var : Lag en bakgrunn med valgfri teknikk! Bakgrunnen skal gå i rødtoner med et preg av brunt!

Min bakgrunn er laget med STAZON Blazing Red og Saddle brown. Fargene er påført med en Ink Blending dabber på hvit glossy kartong. Den røde fargen er ganske rosarød, men med den brune fargen over blir den varm og litt ujevn i fargen. I tillegg har jeg brukt Kryl0n Gold Leafing Pen. Først trykket jeg gullfargen rett på dabberen, for så å dabbe over arket. Dette gir de halvrunde prikkene i gullfarge. Kombinasjonen av glossy kartong og shimmeret fra Krylon pennen gir en lekker effekt! Det skinner virkelig flott av dette!

Jeg laget en bakgrunn stor nok til 2 kort, og det første kortet ble IKKE artsy, men heller litt mer typisk meg - et pent og pyntelig Valentinekort. Men siden utfordringen var på ARTSY utfordringsbloggen måtte jeg sette de små grå i sving og prøve å utfordre meg selv ut av den pyntelige stilen. Om jeg lykkes? Ja du får dømme selv! Under ser du både et "ARTSY ??" kort og et Valentine kort laget med den røde bakgrunnen.


Venne-tekstene er stemplet med gull stempelpute. Den runde teksten er stemplen med brunt/gull. Grungeboard er farget med samme StazOn puter som bakgrunnen og tegnet over med Krylon Gold Leafing Pen.



På valentinekortet er alle stempeltrykkene gullembosset. Gullpanelet bak den røde bakgrunnen og hjertet er laget med hvitt papir som er malt med Krylon gull pennen. (Selvfølgelig hadde jeg ikke gullpapir - så da måtte jeg laget dette også)
Kombinasjonen av glossy kartong og shimmeret fra Krylon pennen gir en lekker effekt! Det skinner virkelig flott av dette! På bildet under får du et lite inntrykk av skinnet i kortet!

8 kommentarer:

  1. Wow these are fantastic.
    Brilliant cards. Love them.

    SvarSlett
  2. Jeg digger kortene dine, og begge er godkjent til utfordringen! Syns du har vært utrolig flink som tok det tid til å bli med, og må si at dette mestrer du strålende!!!!

    Klem Connie

    SvarSlett
  3. Så flotte kort Anne Bente! Den bakgrunnen var skikkelig flott, herlig rødfarge!

    Takk for at du ble med på utfordringen!

    SvarSlett
  4. Så stilige Artsy-kort du har laget! Veldig moro at du ble med på utfordringen!

    SvarSlett
  5. Dette var helt KONGE!!!!
    Råfint kort, Anne Bente - utrolig stilig!!

    SvarSlett
  6. herlig!!! rødt og gull er såååå fint sammen! nydelige kort!

    SvarSlett
  7. Så mange flotte kort du har laget! de bakgrunnene dine var rålekre!

    SvarSlett